Vesivek-kotimyynnin eettiset ohjeet

Vesivekin eettiset kotimyynnin ohjeet määrittävät tapamme toimia asiakastilanteissa.  Ohjeiden avulla haluamme varmistaa, että kohtaamme ihmiset aina kunnioittavasti, kuuntelevasti ja rehellisesti – niin heidän kotonaan, puhelinkeskusteluissa kuin kaikissa muissakin tilanteissa. Samalla pyrimme vaikuttamaan alan yleisten toimintatapojen kehittämiseen asiakkaiden edun mukaisesti. Jokainen vesivekiläinen on perehdytetty eettisiin periaatteisiin ja sitoutunut toimimaan niiden mukaisesti. Olemme myös määritelleet tavat, miten toimimme, jos huomaamme puutteita ohjeiden noudattamisessa.

Miten kohtaamme asiakkaan

  • Esittelemme heti asiakaskohtaamisen alussa itsemme, edustamamme yrityksen ja sen tuotteen.
  • Emme ole tungettelevia tai aggressiivisia myyntitoiminnassamme, vaan kuuntelemme asiakasta ja hänen toiveitaan.
  • Tarjoamme tuotteitamme ja remontointipalveluja vain selkeästi ratkaisuja vaativiin ongelmiin. Mitoitamme ratkaisuehdotuksemme asiakkaan todellisen tarpeen mukaiseksi ja annamme riittävät tiedot kaikista mahdollisista vaihtoehdoista asiakkaan päätöksenteon tueksi.
  • Velvollisuutemme on ammattitaitomme mukaisesti informoida asiakasta, jos tämä on ryhtymässä tarpeettomiin korjaustoimenpiteisiin.
  • Emme missään tilanteessa käytä hyväksemme asiakkaan kokemattomuutta, sairauksia, ikää tai riittämätöntä kielitaitoa.
  • Kannamme aina vastuun asiakkaallemme myymistä tuotteista ja remonttipalveluista ja huolehdimme, että urakka suoritetaan loppuun asti sopimuksenmukaisesti, viivyttelemättä ja huolellisuutta noudattaen.
Miten kohtaamme asiakkaan

Miten toimimme asiakkaan kotona

  • Myyntimme, samoin kuin asennuksen, tulee kunnioittaa toiminnassaan ja kentällä liikkuessaan asiakkaan ja tämän kodin yksityisyyttä.
  • Emme ryhdy myynti- tai tarkastustoimenpiteisiin tai liiku tarpeettomasti asiakkaan kodin alueella ilman asiakkaalta tulevaa selkeää hyväksyntää.
  • Liikkuessamme asiakkaan kodin alueella emme aiheuta turhaa häiriötä ja noudatamme asiakkaan toiveita.
  • Noudatamme vaitiolovelvollisuutta asiakkaasta tai hänen kodistaan saadun luottamuksellisen tiedon suhteen.
  • Emme jätä markkinointi- tai muuta materiaalia asiakkaan ulko-ovelle tai muulle näkyvälle paikalle kodin alueelle ilman asiakkaan suostumusta.

Olemme kaikessa toiminnassamme avoimia ja rehellisiä

  • Noudatamme toiminnassamme ja markkinoinnissamme hyviä kauppatapoja.
  • Pidämme antamamme lupaukset toisiamme, asiakkaitamme ja muita sidosryhmiämme kohtaan.
  • Kerromme toiminnastamme läpinäkyvästi ja avoimesti.
  • Asiakkaalle esitetään kaikki hänen päätöksentekonsa kannalta oleelliset seikat. Tuote- ja hintatiedot esitetään selkeästi ja ymmärrettävästi.
  • Vesivekiä edustava henkilö jakaa vain sellaista informaatiota ja tuotetietoa, joka on yrityksen linjan mukaista.
Olemme kaikessa toiminnassamme avoimia ja rehellisiä