Vesivekin kattoasiantuntija Toni Kalliomäki korostaa, että myyntiedustajalle palvelun ja tuotteen maineella on suuri merkitys.
Asiakasta ja hänen kotiaan kunnioitetaan aina, ja luotettavuus on kaikki kaikessa. Haluan, että asiakkaille tehdyistä lupauksista pidetään kiinni, Kalliomäki kertoo.
Vesivekiläisten toimintaa ohjaavat hyvät käytöstavat, arvot sekä asiakaskohtaamisten tueksi luotu eettinen ohjeistus. Uudet edustajat saavat aina perehdytystä myös asiakastyöhön. Vesivek on alan ensimmäinen yritys, joka on saanut ISO 9001 -laatujärjestelmän sertifikaatin.
Yleisesti voi todeta, että tunnetulta valtakunnalliselta toimijalta on turvallisempi ostaa kuin tuntemattomalta. Jos omia kokemuksia ei ole, kannattaa kysellä naapureilta ja tuttavilta, sekä pyytää referenssejä edustajilta, Omakotiliiton talous- ja kehityspäällikkö Katja Keränen opastaa.
Kiireettömyys tuntui hyvältä
-Nykyään liikkeellä on niin paljon epämääräisiä remontin tarjoajia, että asiakas saa olla hereillä, kertoo nurmijärveläinen Outi Mattila.
Kun Mattila etsi kattoremontin teettäjää Nurmijärvelle, Vesivek vaikutti luotettavalta. Yhteistyö sujuikin alusta asti hyvässä hengessä ja asiakkaan ehdoilla.
Meillä oli aikaa myös keskustella, ja kaikki se kiireettömyys tuntui älyttömän hyvältä. Vesivekin pojat olivat perusteellisia ja ammattimaisia, Mattila kiittelee.
Remonttia edeltäneen arviokäynnin aluksi käytiin läpi Mattilan vuonna 2017 teettämä kuntotarkastusraportti. Koska ongelmat eivät aina näy päällepäin, Nurmijärven Vesivekin pojat suuntasivat kulkunsa talon vintille. Tarkastelu paljasti, että raportin jälkeisten kahden vuoden aikana välipohjan tilanne oli muuttunut kriittiseksi. Vesi oli päässyt jo joistakin kohdista läpi. Arviokäynti ei vaatinut Mattilalta mitään ennakkovalmisteluita. Vesivekin ammattilaiset tuovat aina mukanaan omat tikkaat ja turvavaljaat, joten katolle päästään, vaikka talon omat tikkaat olisivat huonossa kunnossa.
Vesivekin koostama kattava raportti sekä havainnollistavat kuvat antoivat Mattilalle selkeän käsityksen katon tilanteesta. Raportin perusteella remonttipäätöksen teko oli huomattavasti helpompaa.
Katsoimme vintiltä otetut kuvat ja totesimme, että oli ryhdyttävä toimenpiteisiin, Mattila kertoo. Olen myös erittäin tyytyväinen, että minulle jäi arviointikäynnistä kuvallinen dokumentti. Sen avulla voin osoittaa, missä kunnossa katto on ollut ja mitä sille on tehty. Se nostaa myös kiinteistön arvoa myyntitilanteessa.
Ihailtavaa ammattitaitoa
Mattila toivoi, että remontti toteutuisi mahdollisimman pian arviointikäynnin jälkeen. Sopiva aika järjestyikin jo parin viikon päähän.
-Sain arviokäynnin yhteydessä kirjallisen tarjouksen, ja kun sen yksityiskohdat oli käyty läpi, hyväksyin sen. Siitä se sitten lähti, Mattila kertoo.
Remontin aloituspäivänä aamuseitsemän jälkeen Mattilan talon pihaan kaarsi nosturiauto, neljä työmiestä kyydissään. Puolenpäivän jälkeen talossa oli jo uusi katto. Piippujen pellitykset ja rännit asennettiin muutaman päivän päästä.
-En voi kuin ihailla sitä ammattitaitoa ja tiimipelaamista. He tiesivät, millainen kohde on kyseessä ja mitä siellä tehdään. Siinä vaiheessa ei enää työnjakoa mietitty, Mattila kehuu.
Hän oli erittäin kiitollinen myös Vesivekin toimintaan remontin jälkeen.
-Piha jätettiin siistiin kuntoon, ja saatoin olla heihin edelleen yhteydessä. Ei jäänyt lainkaan sellainen tunne, että tehdään vain remontti ja se on sitten siinä.